Juhtumipõhine hindamine asutustele
Põhjalik hindamine ja praktilised soovitused lapse ja pere toetamiseks.
Haridusasutused
Millal pöörduda?
- Kui lapsel on püsivad õpiraskused ja senised toetusmeetmed pole olnud piisavalt tõhusad.
- Kui ilmnevad käitumisraskused, mis mõjutavad lapse toimetulekut koolis või sotsiaalses keskkonnas.
- Kui on kahtlus arenguliste eripärade, emotsionaalsete raskuste või psühhosotsiaalsete probleemide osas.
- Kui on vaja objektiivset hinnangut, et suunata last täiendavatele teenustele või kohandada õpikeskkonda.
Hindamisprotsessi etapid
1. Alginfo kogumine
Vestlused haridusasutuse töötajatega seniste meetmete ja vaatlusandmete kogumine.
2. Lapse hindamine
Individuaalsed testid, vaatlus ja vestlused, vajadusel intervjuud vanemate ja õpetajatega.
3. Analüüs ja soovitused
Põhjalik tagasiside lapse tugevuste ja raskuste kohta ning praktilised soovitused haridusliku toe ja edasiste sammude osas.
4. Koostöö ja tugi
Vajadusel osalemine aruteludes koolis, et toetada lapse heaolu ja arengut.
Kohalik omavalitsus
Millal pöörduda?
- Kui lapsel on emotsionaalsed või käitumisprobleemid, mis vajavad professionaalset hindamist.
- Kui on kahtlus, et lapse areng võib olla häiritud või tal on erivajadusi, mis vajavad täiendavat tuge.
- Kui lapse kasvukeskkond kodus või toimetulek koolis ei ole toetav ning senised toetusmeetmed ei ole andnud soovitud tulemusi.
- Kui on vajadus objektiivsele hinnangule edasiste sekkumiste määramiseks (nt pereliikmete või asendushoolduse korraldamine).